mandag den 8. april 2019

Øresund 7 April 2019



Den stod ellers på 4 fødselsdags-arrangementer hele weekenden, så planerne om Laks var pakket ned og sendt til Østen.
Men da den ene fødselsdag blev aflyst, så jeg mit snit til alligevel at stikke af. Dog var Laksen stadig lidt fjern, da jeg først kunne køre hjemmefra ved 10 tiden

Trods en dårlig Havørred sæson i Øresund, valgte jeg alligevel at tage turen til Skovshoved, i håbet om en god tyk forårshavbamse i Barsebäck-renden.
Og med den østenvind der har stået på de sidste 14 dage, var der måske også mulighed for en Laks.

På vej til Skovshoved snakkede jeg med Michael Måleren der lå og testede ny båd ude i midtfarvandet, men han kunne desværre kun melde om Torsk - indtil videre...



Jeg mødte et par flinke gutter i Skovshoved, som lige havde smidt deres båd i vandet og de var lidt nysgerrige på hvad jeg havde af planer og vi endte også med at passere hinanden i Barsebäck renden 😀

Der var lidt krusninger på vandet da jeg ankom på svenskersiden, men man kunne sagtens fornemme at det ville blive en fed dag på vandet pga. vejret og ifølge udsigten, var der heller ikke rigtig nogen strøm. så alt i alt gode forhold.

 

Der var masser af fødefisk på ekkoloddet i og omkring renden og kun enkelte bælter med skidt, men ikke noget der rigtig satte sig på grejet.

Der kom også hurtigt Torsk på riggen i dybden - Ikke store, men de var der og de blev ved med at hugge på den gule Hybrid i 55 fod - så der var lidt underholding.

Havørredene var ikke rigtig i humør til noget som helst og flere både jeg talte med havde heller ikke set, hørt eller mærket nogle.

Vandtemperatur var i gennemsnit 7,5 grader i vandover fladen og Fish Hawkén viste omkring 6,8 nede i vandsøjlen, så egentlig fine forhold.

Jeg prøvede også på lidt lavere vand, ligesom Team Frk. Jørgensen3 også havde gjort, uden gevinst.

Det er ihvertfald ikke lykkedes mig at finde melodien til Havørredene i Øresund i år og det synes jeg egentlig er det generelle billede for de fleste både - Vi må håbe at det bliver bedre i 2020



Ellers en mega lækker Søndag på et dejlig roligt Øresund








Ingen kommentarer:

Send en kommentar