torsdag den 17. januar 2019

Montering af Lowrance Transducere...

Så fik jeg installeret lidt nye transducere på båden og det fylder efterhånden lidt, da der gerne skal være plads til lidt af det hele

Jeg har monteret en transducer med en 12 grader kegle i hver side som peger en lille smule ud af, med tanke på at kunne spotte bulerne lidt bedre i Øresund.
I den ene side er det Lowrance HST-DFSBL med 12 grader på 200kHz og i den anden side er det Lowrance HDI transduceren, som har samme modul som HST-DFSBL, som bare er toppet med Downscan. Begge er på 600 watt.

Så har jeg monteret den nye Active Imaging 3-1 transducer, som er erstatningen for Totalscan transduceren. Den har Structurescan, Downscan og traditionel 83/200kHz ekkolod.
Denne her har en større rækkevidde og bedre detaljer.
Den opmærksomme læser, vil sige at jeg har vendt den forkert, men det er skam med vilje, da jeg har en forventning om at ekkolodsmodulet sidder i den ende ved ledningen (nu bagerst) og derved behøver jeg ikke trimme motoren så langt ud, så jeg skal bruge den.

Jeg tester den her i weekenden.
Den fås også i en 2-1, som "kun" har Structurescan og Downscan

Følg med her på Lørdag og skriv endelig hvis du har spørgsmål :-) 


Fra venstre: HDI 50/200kHz - 455/800kHz 600watt, FishHawk t/ransducer, Active Imaging 3-1 (Structurescan, Downscan og 83/200kHz), EP-70r (Fart gennem vand sensor)

Fra venstre: Airmar TM150m, HST-DFSBL 50/200kHz 600watt

  
Fra venstre: HDS LIVE 9", HDS LIVE 12", Link-8 Vhf

Ingen kommentarer:

Send en kommentar