søndag den 18. april 2010

Turrapport: Bornholm 2010

S� kom den uge vi har ventet p� siden uge 17 sidste �r.
L�rdag 10/04-2010
ved 21-tiden drog vi afsted fra Taastrup for at sejle med f�rgen K�ge-R�nne kl. 23.30
S�ndag 11/04-2010
Vi var i R�nne havn ved 6 tiden hvor vi ellers k�rte 15-20 b�de i kortege direkte til Hammer Havn for at stille b�dene og derefter k�re p� Hotel Verona for at spise morgenmad og blive indkvarteret p� vores v�relser.
Efter morgenmaden var slugt, smuttede vi i Hammer Havn for at ligge "Meyer" i balgen og g�re den klar til en uges fiskeri i det Bornholmske farvand.
Det bl�ste rigeligt s� vi havde ikke travlt med at komme ud, s� vi brugte god tid p� at ordne grej
De f� b�de der fors�gte sig idag fik ingen fisk.
Mandag 12/04-2010
Mandag morgen startede stille og roligt med dejlig morgenmads buffet og sm�rring af madpakker kl. 6.00.
Det bl�ste 10-12 sek/m som f�rst ville aftage ved middagstid, s� vi havde ikke travlt.
Vi besluttede at k�re en tur til Sports Dres i R�nne for at se butikken, hvilket viste sig at v�re en rigtig god id�. Vi fik k�bt en del blink og lidt forskellige ting og sager, heriblandt et S�lv/gul Ismo med sort r�v.
Ved 11-tiden gik vi ud fra Hammer Havn for at fiske p� Ub�den da vinden stod i Vest. Dagen startede med en melding fra Team Nemo om en Laks p� 3,5 kg. Kort efter fik vi en lille genuds�tter p� et Sort/s�lv Grizzly Baltic fisket efter 14 gram bly p� Sideplaner.
Ved 16-tiden huggede en fin fisk p� 3,6 kg p� samme blink.
Fisken fik lavet lidt ravage i vores sideplanere i bagbord side, s� imens S�ren var ved at rede det hele ud, for at s�tte grejet igen fik S�ren et h�rdt hug p� Dipsy�en.
600 fod smuttede p� ingen tid og vi fik travlt. Grejet blev bjerget og fighten kunne begynde.
Efter 30-40 min. kunne vi lande en rigtig flot Laks p� 13 Kg fanget p� et S�lv/gul Ismo med sort r�v. Samme blink som vi k�bte i Sport Dres i R�nne tidligere p� dagen... Det er sgu sjovt.
Efter fisken kom i b�den gik i Hammer Havn for at nyde resten af dagen p� Hotellet.
Samlet blev der fanget 5 fisk idag, 5 kg, 4 kg og en p� 3.9 og s� vores 2 p� 3,6 og 13 kg hvilket bet�d at S�ren fik Pokalen for Flotteste Laks + et gavekort til Trolling Centrum
Tirsdag 13/04-2010
Selvom vi fik den flotte fisk p� 13 kg ig�r p� Ub�den, ville vi alligevel pr�ve nogle pladser hvor vi havde kanon fiskeri sidste �r og da DMI havde lovet flot vejr hele dagen tog vi chancen.
Vest for Davids Banke ligger der en masser knolde, som blev affisket, men lige lidt bet�d det.
St�rstedelen af b�dene var taget syd p� for at fiske p� Bakkerne og der blev ogs� landet mange fisk idag med Simone�s p� 12 kg rent som den st�rste.
Onsdag 14/04-2010
Vi startede fiskeriet ved Ub�den idag og trak lidt op og ned, f�rste fisk blev en lille Hav�rred p� 47 cm og 1,5 kg som blev fotograferet og n�nsomt genudsat.
Generelt var det en d�dsyg dag men netop da vi skulle til at hive klumperne huggede en fin Laks p� 3,8 kg s� samme Sort/s�lv Grizzly Baltic som Hav�rreden ogs� huggede p�.
Udover vores Hav�rred p� 1,5 kg og vores Laks p� 3,8 kg fik Feelgood en Laks i samme st�rrelse og det alt hvad der var skrevet ind idag.
Vi fik indkasseret en Pokal mere for St�rste Hav�rred, hvilket egentlig er lidt s�rgelig st�rrelse at vinde p�, men flot er den...
Pokalen sammen med blinket der stod for over halvdelen af vores fisk hele ugen.
Torsdag 15/04-2010
Vi startede dagen som alle andre dage med stor mogenmadsbuffet og madpakkesm�ring. Derefter rullede vi som s� mange andre til Boderne Havn for at fiske p� Bakkerne.
Boderne havn ligger noget t�ttere p� Bakkerne end Nex� eller �rsdale som villle v�re det mest normale valg. MEN rampen i Boderne havn er MEGET stejl, s� der SKAL bruges en 4-hjuls tr�kker og dertil tak til Team Krille for at stille 4-hjulstr�kker til r�dighed da vi skulle op.
Der var havblik hele dagen og der blev meldt om mange fisk, bla. kom der en melding ved middagstid om en fisk p� 15 kg, som s� viste sig "kun" at veje 12,7 kg. Dog fik Per Stengade turens st�rste Laks p� 14,25 kg som jo er en suver�n flot fisk, n�r der fiskes p� Bakkerne.
Med smed selv en enkelt fisk p� 4-5 kg efter et kort udl�b og et spring ud af vandet.
Tillykke med fisken Per.
Per Stengade�s Laks p� 14,25 kg.
Samme aften m�tte vi s� g� den lange vej med vores Pokaler, da begge 2 skulle afleveres da Team Janka havde f�et en flot Hav�rred p� 3 kg.
Team SR-Fishing med Pokal for St�rste Laks og St�rste Hav�rred.
Fredag 16/04-2010
Pga. vejrudsigten valgte vi at fiske p� �stsiden af Bornholm og et naturligt valg blev �rsdale havn da der kun er 3 mil ud til "Stablen"
Ved 11 tiden vi et fint dobbelthug med 2 Laks p� 5 og 5,5 kg og det var startskuddet p� en rigtig god dag.
For en times tid efter hugger en fisk i samme st�rrelse p� vores dipsy og som giver en kanon fight da S�ren lige prikker til den med nettet for at se om jeg stadig er v�gen.. (tak for tippet Maler)
Men p� land kom den.
I l�bet af dagen fik vi en underm�ler og lige til slut da vi drejer rundt for at g� mod havnen f�r vi et dobbelthug p� de 2 yderste sideplanere i hver side. Dejligt med 2 fisk til lige at slutte af p� og som blev de 2 sidste fisk p� turen.
Fed afslutning.
Der var samlet fanget 23 Laks idag og aftenen gik med l�kker mad og klubkaffe p� Hotel Verona
L�rdag 16/04-2010
Vi sov l�nge idag da vi havde bestemt os for ikke at tage ud at fiske. En del b�de gik mod Stablen igen men der blev generelt meldt om d�rligt fiskeri dog fik Feelgood en flot Laks p� ca. 11 kg.
Vi fik klargjort b�den til turen hjem, k�rt fisk til r�g og derefter fik vi en R�get Sild p� Nordbornholms R�geri.
Om aftenen var der pr�mieoverr�kkelse til de 3 St�rste Laks samt st�rste Hav�rred.
Per Stengade vandt 1. Pr�mien, et ophold til Verona n�ste �r for st�rste Laks p� 14.25 kg. S�ren fik 2. Pr�mien, en kinetic trolling stang og et penn multihjul for sin Laks p� 13 kg. P� 3. Pladsen kom team 542 med hans laks p� 12.7 kg som gav en kinetic flydedragt. St�rste hav�rred fik Nils "feelgood" som gav et gavekort til Per Vest...
Tillykke til vinderne fra Team SR-Fishing og tak for en god tur til alle fra uge 15 holdet og stor tak til Verona for god mad og gode r�d...
Ialt blev der fanget 85 Laks med den st�rste p� 14,25 kg og 5 Hav�rred med den st�rste p� omkring 7 kg (tror jeg)
Vi selv fik ialt 10 Laks med den st�rste p� 13 kg hvor 2 af dem var underm�lere og 1 Hav�rred p� 1,5 kg.