søndag den 27. december 2020

Team SR-Fishing - Året der gik.....

Året 2020 har været noget anderledes, da stort set alle alle de gængse fiskekonkurrencer har været aflyst pga. Covid-19 og de restriktioner der følger i kølvandet og på nuværende tidspunkt er vi fortsat mærket af det et godt stykke ind i 2021. 

Bla. er Bådmessen Boat Show i Fredericia er lukket ned i 2021 og kommer først tilbage i 2023 - Det er lange udsigter.

Mange af klubmesterskaberne med Sjællands Småbådsfiskeklub har også været aflyst, så det har jeg helt droppet i år.

Men til trods for alt det er det stadig blevet til en masse gode ture på vandet. Samlet har Meyer vejret på vandet 20 gange i år, så der er tale om forbedringer næste år, men da jeg har købt en Hobie kajak i foråret og har fisket nogle weekender efter Tun som gast, er tiden gået lidt med det.

Desuden blev Søren Far (fjerde gang) sidste sommer og jeg selv i Januar (tredje gang) så familie livet har naturligvis også sin tid :-D 


Fiskefri Vinter...

Januar og Februar fik jeg ikke rigtig fisket noget, da lillemanden kom til verden den 6 Januar. Så tiden gik lidt med sutteflasker, barnevogn og det der hører til. Når man ikke kan komme på vandet, må man jo få tiden til at gå med noget andet, så efter en idé fra Søren, blev der hurtigt bygget en Uro med Hybrid-blink til knægten. så han kunne få det ind med modermælken :-D 

Imellem bleskiftet havde Søren sendt familien på "ferie" og inviteret Terkel-drengene, Team MK og undertegnede på kolde Tuborg med Bøf og Kød. Det var hyggeligt, men puha en Terkel-virus man fik
der.

Det var også på tide at opgradere vores 9" HDS Live ud med en 12", så det er nemmere at holde øje med fiskene på LiveSight.

Jeg fik også redigeret en lille film snas sammen fra en tur til Hasslø i 2019 - 



Det skønne Forår...


Jeg har i år haft mange ture i Køge Bugt, dels fordi tiden ikke har været til mere, men også fordi trolling er nemt med børnene og der ikke er så langt hjem, hvis de ikke gider mere.

Så først et par ture med pigerne i Corona-naturskole, heldigvis med en god håndhuld Havørreder ombord, så pigerne havde lidt at prale med. og derefter en tur efter Hornfisk sammen med deres Fafar.

Dejlig følelse at kunne give dem den slags oplevelser :-) 



Foråret bød naturligvis også på Laksefiskeri som vi trollingfiskere ser frem til hele året, men desværre ikke så meget som det plejer for os.
Både Trolling Master Bornholm og KlinteCup var jo aflyst pga. Corona så det blev kun til 2 korte weekender i Simrishamn.
Den ene weekend var jeg alene afsted, dog sammen med en masse andre både man kender og den anden weekend var sammen med Søren og der kom da også Laks i båden op til små 13 kg - Det kan vi godt li´



Efterfølgende blev grænserne lukket, så vores Hasslø tur/ture i Maj kunne vi også godt skyde en hvid pil efter.
Jeg har havde i noget tid gået og kigget lidt efter en Hobie Kajak, så istedet for at køre til Rødvig eller Møn og fiske laks, tog jeg turen til Nordjylland for at hente en Hobie Outback fra 2012 der stod som ny i Hjørring. Så tiden er gået med rigning af Kajak og nogle hyggelige ture i Furesøen efter Gedder sammen med Michael Måleren.


Sommer i Danmark...

Fiskeriet i Furesøen fra kajakken er naturligvis fortsat og det lykkedes da også at få Gedde i kajakken på hver tur og endda nogle fine nogle. Jeg fik også mulighed for at teste den nye Lowrance Hook Reveal med Tripleshot transducer til. 

Den kan du læse mere om her - Lowrance Hook Reveal

Øresund leverer som vanligt et dejligt sommerfiskeri med roligt vand, gode fiskevenner og mange muligheder med fiskeriet, så det er selvfølgelig blevet til nogle ture efter Torsk og masser af Makreller, både på trolling og medegrej. 

 





Pigerne og jeg var også med til Juniorturen i Skovshoved havn og vi havde en hyggelig aften, men til konkurrencen dagen måtte vi trække stikket tidligt pga søsyge :-) 

Et par ture i Fjorden efter Makreller var der også tid til... Selv Søren havde fundet tid til en lille tur sammen med knægten, som fik dagens eneste Makrel den dag og jeg selv var også i fjorden og dyppe kajakken.




Jeg var også heldig at få tilbudt en gasteplads i Jimmie´s båd "Smølfen" til årets Tun projekt i Skagen og jeg fik også oplevelsen af et Tunhug, men den knækkede desværre linen over 500 meter ude. 
Heldigvis åbnede man op for en weekend med Tunfiskeri fra Gilleleje, hvor vi igen blev tilbudt Tun og endda en ny båd-rekord

Der er en film på vej, men imellem tiden kan du se turrapport her: Scandinavian Bluefin Marathon 2020


Efteråret...

Køge Bugt stod igen for skud et par ture - Den ene gang i Oktober sammen med Mira i kortærmet oktober vejr. Desværre var fiskene ikke rigtig i hughumør, så det blev kun til 2 undermålere men vi havde trods det, stadig en dejlig tur. Indtil videre mærker hun ikke søsyge overhovedet, så det håber jeg holder ved :-D 


Køge Bugt Stenrev spurgte også om ikke jeg var frisk på at tage ud og scanne bunden efter sten i et par områder de gerne vil etablere Stenrev og sådan noget vil jeg rigtig gerne støtte op omkring.

Sammen med Formand for Køge Bugt Stenrev/fiskeven Allan Scheller og Biolog Natalie Jacomo tog vi ud og scannede bundforhold. Det var vældig sjovt at bruge al den elektronik ombord til andet end "bare" fisk.

Læs mere om Køge Bugt Stenrev på koegebugtstenrev.dk


Torske trolling i November står oftest også på min liste i løbet af året, mest fordi det oftest kaster en Havørred eller 2 af sig. Det gjorde det også denne gang, dog den 29 okt. Masser af Torsk oppe og 2 Ørred lige på målet. Begge fik dog friheden igen og lige på denne tur her havde jeg fornøjelse af både af se og filme en masse Torsk på Lowrance LiveSight. 

Se filmen her: youtube.com


Jeg har haft et par ture mere i løbet af November og December, men ikke det store at skrive om derfra. Ellers kan de ses på vores facebook-side

Tak fordi i læste med og glædelig bagjul og godt nytår.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar